دست نوشته های موثر

الهم عجل لولیک الفرج ..

دست نوشته های موثر

الهم عجل لولیک الفرج ..

قدرت بینش و ایجاد ایده و روش های جدید

الازم است به خصوص در دورانهای بحرانی در مورد آینده فکر کنیم، رویاپردازی کنیم و آن را تجسم ببخشیم.

بینش ژرف و مثبت نسبت به آینده عاملی مهم در موفقیت است. هر کسی باید رویایی داشته باشد چون رویای شما آینده تان را تشکیل می دهد و تحصیل کلید آن آینده است.

اگر می خواهید در بدترین شرایط هم بتوانید به خوبی زندگی کنید هدف و کار مهمی داشته باشید که در آینده باید انجامش دهید.

 قدرت بینش فرد، به یاری اجتماع، کمک میکند که او بر مشکلات تاریخی (مثل جنگ) و اقتصادی غلبه کند. در او انگیزه ایجاد میکند که به موفقیتهای فوق العاده ای دست یابد.

برای هر فردی ضروری است که کاری برای انجام دادن در آینده داشته باشد چون همین است که به زندگی معنا می بخشد. (فرانکر)

ویکتور فرانکر محقق یهودی بود که در اردوگاه آلمانیها اسیر شد وی در آن شرایط برای خودش، سه هدف تعیین کرد: اول، زنده ماندن، دوم: استفاده از مهارت پزشکی برای معالجه افراد و سوم: تلاش برای آموختن. فکرش را بکنید، در بحبوبه آدمسوزی کسی سعی کند بیاموزد، فرانکر به هر سه هدفش دست یافت. او جمله معروفی دارد :

ادامه مطلب ...

جلسه پرسش و پاسخ با برادر ارجمند رائفی پور

 اولین جلسه پرسش و پاسخ جنیش مصاف 12 خرداد با حضور استاد رائفی پور ( میتونید با لینک زیر دانلود کنین ! ) 

http://www.nwo.ir/1390/03/17/post-657/

 

 پیشنهاد میکنم جلسه های آقای رائفی پور رو دنبال کنین ..

نکته های درباره مدیریت بر خود // The Self Management

                                

                                 

 

نکته اول: کار خود را تا حد ممکن به طور مؤثر سازماندهی کنید. برای پیشرفت موفقیت آمیز باید بتوانید کارتان را به طور مؤثر و عالی سازماندهی کنید. مقوله هاییکه در این زمینه میگنجد عبارتند از: مدیریت زمان، سازماندهی وظایف و مدیریت خود. 

  اهداف شغلی خود را به طور واقعی معین کنید و ببینید آیا با تدابیری که اندیشیده اید و گامهایی که در این زمینه بر میدارید واقعاً به آن دست مییابید؟. سعی کنید تا حد امکان مراحل پیشرفت را آسان سازید و از انجام کارهای غیرضروری بپرهیزید.
وظایف خود را به دیگران محول کنید تا زمان بیشتری برای انجام کارهای مهم و اساسی داشته باشید. اگر در زمینهای به تنهایی قادر به پیشرفت نیستید، از دیگران کمک بگیرید. همچنین با بررسی نحوه مدیریت افراد موفق بر کارهایشان، از تجربیات آنها استفاده کنید.

ادامه مطلب ...

میشه با زندگی هم کنار اومد !

رابطه با زندگی و نوع نگاه به آن هم، یکی از «رابطه»هاست، هم به تصحیح نیازمند است، هم به تکمیل، هم گاهی به تغییر و نوسازی !

زندگی، بنایی است که روی سرزمینِ « فکر » ساخته می شود !

نوع نگاه به زندگی هم، بسته به اندیشه و تفکرات و باورها و بینش های اوست. آیا باید زندگی کرد، آن هم از نوع برگزیده اش، یا «زندگی تحمیلی» را پذیرفت، بدون هیچ پیش شرطی از سوی خود؟! 

 

 از کدام نگاه ؟! 

 سخنی را از « برشت » خوانده ایم که گفته است: «آنکه می خندد، هنوز خبر هولناک را نشنیده است.» ولی، آیا این کلام حضرت علی(ع) زیباتر نیست که: از غفلت برگردید، از خواب برخیزید، برای جابه جایی آماده باشید و برای کوچ، ره توشه بردارید: «تُوبوا مِنَ الغفلةِ و تَنَبَّهوا مِن الرَّقْدَةِ وَ تأهَّبوا لِلنُّقلةِ وَ تزوّدوا لِلرِّحلة».(1)

تا با چه نگاهی به زندگی بنگریم و چه عینکی به چشم زده باشیم و از کدام افق، به پهنه حیات نگاه افکنیم. 

 

ادامه مطلب ...

تفکر برتر

 

  چند وقت پیش تو اینترنت میگشتم که به یه پست خویی برخورد کردم ، گفتم شاید خوب باشه دوستای منم بخوننش ... ( که متن رو همینطور براتون گذاشتم ! " البته منبع ش رو هم  طبق معمول گذاشتم !! ) 

 

به پرواز زنبور دقت کن !

در میان موجودات ، آنچه انسان را از دیگران متمایز ساخته و او را اشرف مخلوقات کرده ، داشتن قوه تفکر و درک کلیات است .

زندگی انسان در طول تاریخ هرگز از تفکر و اندیشه خالی نبوده است ؛ اما چیزی که مهم است و ابعاد موثر این تفکر را وسعت می بخشد ، پویایی اندیشه است . انسانی که پیوسته تفکر می کند و ذهن را از محبوس شدن در چارچوب ثابت و قواعد معین رها می کند و هر بار امور را به نحوی نو به هم مرتبط می سازد ، می تواند ایده یی جدید ارایه کند و در اینجا است که خلاقیت ظهور و بروز پیدا می کند .

خلاقیت ، همواره مفهومی اسرار آمیز ، وسیع و بسیار پیچیده بوده است ، بالاترین توانمندی تفکر و محصول نهایی ذهن و اندیشه انسان دانست اما صرف نظر از این باور قدیمی که خلاقیت را ناشی از نیروی اسطوره یی و ماورایی می پنداشتند در قلمرو علم روانشناسی و رفتارشناسی جدید نیز به دلیل ابهام و پیچیدگی ماهیت خلاقیت ، میان روانشناسی و پژوهشگران ذهن و روان در تعریف و تبیین آن اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد .

عناصر خلاقیت

خلاقیت ، دارای عناصر تشکیل دهنده یی است ، اولین عنصر ، قلمرو مهارت ها است کهر مربوط به استعداد آموزش و تجربه در یک زمینه خاص است و به عنوان مواد اولیه کار محسوب می شود زیرا ، برای اینکه در یک حوزه خاص ، خلاق شوند ، باید دارای مهارت لازم در آن زمینه باشند . عنصر دوم مهارت های خود را در راه جدیدی به کار اندازند . این ویژگی ها یا مهارت ها را میتوان با آموزش و تجربه گسترش داد .

عنصر سوم ، انگیزه است ، انگیزه میل به کار بخاطر همان کار است . اصولا انگیزه زمانی ایجاد می شود که شخص ، کار را جالب ، جذاب و رضایت آمیز ببیند و به انجام آن علاقه مند شود .

ادامه مطلب ...