دست نوشته های موثر

الهم عجل لولیک الفرج ..

دست نوشته های موثر

الهم عجل لولیک الفرج ..

نکته های درباره مدیریت بر خود // The Self Management

                                

                                 

 

نکته اول: کار خود را تا حد ممکن به طور مؤثر سازماندهی کنید. برای پیشرفت موفقیت آمیز باید بتوانید کارتان را به طور مؤثر و عالی سازماندهی کنید. مقوله هاییکه در این زمینه میگنجد عبارتند از: مدیریت زمان، سازماندهی وظایف و مدیریت خود. 

  اهداف شغلی خود را به طور واقعی معین کنید و ببینید آیا با تدابیری که اندیشیده اید و گامهایی که در این زمینه بر میدارید واقعاً به آن دست مییابید؟. سعی کنید تا حد امکان مراحل پیشرفت را آسان سازید و از انجام کارهای غیرضروری بپرهیزید.
وظایف خود را به دیگران محول کنید تا زمان بیشتری برای انجام کارهای مهم و اساسی داشته باشید. اگر در زمینهای به تنهایی قادر به پیشرفت نیستید، از دیگران کمک بگیرید. همچنین با بررسی نحوه مدیریت افراد موفق بر کارهایشان، از تجربیات آنها استفاده کنید.

نکته دوم: با خودتان کنار بیایید.
در طول پیشرفت مراقب خود باشید. اگر از نظر جسمی و روحی صدمهای به شما وارد شود، بدون شک صعود و ترقی هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.
ــ روزانه زمان مناسبی را به استراحت اختصاص دهید. شما باید باتریهای خود را شارژ کنید تا در هر زمان با کمبود انرژی مواجه نشوید.
ــ توجه داشته باشید که از توازن و تحرک متناسبی برخوردار باشید.
ــ متعادل و سالم غذا بخورید.
ــ به دنبال یک سرگرمی سالم برای خود باشید تا با آن بتوانید تمدد اعصاب کنید.
ــ از روابط خصوصی کناره نگیرید و همواره به روابط دوستانه و زناشویی خود توجه خاص داشته باشید.
نکته سوم: دیدگاه خود را در مورد مشکلات و سختیها تغییر دهید. سختیها میدان مبارزهای برای شما هستند. چگونه با مشکلات و سختیها روبرو میشوید؟ آیا بسرعت دلسرد و مأیوس میشوید و قطع امید میکنید؟ یا احساس ترس و وحشت تمام وجودتان را در بر میگیرد؟ دیدگاه و عقیدهتان را تغییر دهید.سختیها و مشکلات موقعیتهایی هستند که میتوانید در آن چیزهایی فرا بگیرید و به پیشرفت خود ادامه دهید. اگر بتوانید به مشکلات اینگونه بنگرید، میتوانید مسیر پیشرفت خود را بهتر بپیمایید و با انرژی و قدرت بیشتر به کار خود ادامه دهید.
نکته چهارم: از اشتباه کردن نهراسید.
احتمالاً شما نیز این را تجربه کردهاید که اشتباه از سوی بیشتر افراد، منفی ارزیابی میشود. در مدرسه شخص به خاطر اشتباهاتش، نمره بد میگیرد یا به خاطر کار اشتباهی که از او سر زده است، سرزنش میشود. این دیدگاه منفی را از همین امروز رها کنید. با این دیدگاه، خودتان همچون سدی مانع از آزمودن راههای تازه به دلیل ترس از اشتباه میشوید. اشتباهات در فرآیند یادگیری یا ادامه پیشرفت مهم ضروری هستند. اشتباهات به شما این امکان را میدهد که چیزهای تازهای یاد بگیرید. اگر متوجه شدید که کاری را اشتباه انجام دادهاید، از خود بپرسید که با چه میزان دقت به آن پرداختهاید و آن را به چه نحو دیگری می توانید انجام دهید و از آن چه چیزهایی فرا گرفتهاید برای اینکه میزان خطاها و اشتباهات خود را کم کنید، نیاز به تجربه دارید. حال این سؤال پیش میآید که فرد چگونه تجربه کسب میکند؟ جواب سؤال این است: زمانی که شما اشتباه کردید، از آن چیزی یاد میگیرید.

نکته پنجم: جدی نگیرید!
اهداف پیشرفت برای بیشتر انسانها یک امر جدی است و آن حول محور پول، موفقیت و آینده میچرخد. همواره سعی کنید که از خردهبینی یا جدیگرفتن بیش از اندازه امور بپرهیزید. همواره جانب اعتدال را در شوخی به هنگام انجام کارهایتان نگه دارید. گاه به خودتان بخندید. افرادی که از خود امواج مثبت ساطع می کنند و به دیگران آرامش میبخشند، مؤثرتر و موفقتر از کسانی هستند که با چهره کاملاً جدی به هر قیمتی که شده میخواهند موفق باشند. به پیشرفت به عنوان بخشی از زندگی خود بنگرید، نه بیشتر و نه کمتر. هرگاه موفقیت شغلی برای شما بسیار مهم جلوه کرد، به این بیندیشید که موارد با ارزش دیگری نیز در شما وجود دارند.
نکته ششم: به سرنوشت خود اعتماد کنید.
به عنوان آخرین نکته به شما پیشنهاد میکنیم که هدف خود را برای یک بار هم که شده رها کنید. وقتی که ما با شدت زیاد چیزی را بخواهیم، گاه این گونه به نظر میرسد که از دست ما میگریزد. از این رو آرامش را در خود پرورش دهید و به سرنوشت خود اعتماد کنید. اگر شما گامهای موفقیت را به نحو احسن برداشته و اکثر نکتهها را برای پیشرفت مورد توجه قرار دادهاید مطمئن باشید که موفق میشوید. بنابر این به خود اعتماد داشته باشید و آن را به حال خود رها کنید. 

 

 

                                                      منبع : کتاب شما هم می توانید مدیر لایقی باشید !

نظرات 1 + ارسال نظر
آرمین جمعه 27 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:25 ق.ظ http://nm-leyla.mihanblog.com/

از نکات آموزنده شما ممنونم واقعا چقدر مهم است انسان در عمر بدون زاپاس خود با برنامه پیش رود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد