دست نوشته های موثر

الهم عجل لولیک الفرج ..

دست نوشته های موثر

الهم عجل لولیک الفرج ..

قدرت بینش و ایجاد ایده و روش های جدید

الازم است به خصوص در دورانهای بحرانی در مورد آینده فکر کنیم، رویاپردازی کنیم و آن را تجسم ببخشیم.

بینش ژرف و مثبت نسبت به آینده عاملی مهم در موفقیت است. هر کسی باید رویایی داشته باشد چون رویای شما آینده تان را تشکیل می دهد و تحصیل کلید آن آینده است.

اگر می خواهید در بدترین شرایط هم بتوانید به خوبی زندگی کنید هدف و کار مهمی داشته باشید که در آینده باید انجامش دهید.

 قدرت بینش فرد، به یاری اجتماع، کمک میکند که او بر مشکلات تاریخی (مثل جنگ) و اقتصادی غلبه کند. در او انگیزه ایجاد میکند که به موفقیتهای فوق العاده ای دست یابد.

برای هر فردی ضروری است که کاری برای انجام دادن در آینده داشته باشد چون همین است که به زندگی معنا می بخشد. (فرانکر)

ویکتور فرانکر محقق یهودی بود که در اردوگاه آلمانیها اسیر شد وی در آن شرایط برای خودش، سه هدف تعیین کرد: اول، زنده ماندن، دوم: استفاده از مهارت پزشکی برای معالجه افراد و سوم: تلاش برای آموختن. فکرش را بکنید، در بحبوبه آدمسوزی کسی سعی کند بیاموزد، فرانکر به هر سه هدفش دست یافت. او جمله معروفی دارد :

میلیونها نفر در این اردوگاه جان باختند اما در میان آنها که زنده ماندند ویکتور ویژگی مشترکی یافت که برای بقایشان ضروری بود . تمام کسانی که زنده ماندند کار مهمی داشتند که باید در آینده انجام می دادند.  و پس از جنگ به وین بازگشت و کتابش را به نام انسان در جستجوی معنی نوشت و آموخته هایش را شرح داد.

ارکان اصلی یک بینش : 1- باید بینش جامع و پر جزئیات باشد. یعنی هدف را مشخص کرد و روش رسیدن به آن را ترسیم نمود 2- باید مثبت و انگیزه بخش باشد (فایده داشته باشد و ارزش تلاش و کوشش را داشته باشد چون بینش مسیر را نشان می دهد و ارزش ها معیاری برای سنجش درستی مسیر است) 3- باید از آن حمایت کرد و آن را گسترش داد (رهبری با بینش و جذب حامی )

هر فردی باید با تکیه بر بینش خود در اجتماع تاثیر گذار شود . بینش به همراه عمل دنیا را دگرگون می کند.

در خارج از ایده و روش خود به دنبال افرادی باشیم که روش ما را تغییر می دهند. کسانی که خود را به روش قدیمی وابسته کرده اند نمی توانند تغییرات جدید را بپذیرند و معمولا افرادی که ایده جدید را ارائه می دهند مشهور نیستند .

افراد بیشتر فکر می کنند با تغییرات روش نه تنها چیزی بدست نمی آورند بلکه چیزی از دست می دهند.

هر داده ای که با اصول ما سازگاری نداشته باشند از فیلتر اعتقاد ما به سختی عبور می کنند. در واقع قدرت روش قبلی چشم ما را از دیدن و ایجاد روش جدید باز می دارد. با بروز یک روش جدید(تغییر اساسی) ما به موقعیت صفر باید برگردیم و همه چیز تغییر می کنند. قدرت ایده ها هستند که روش جدید را جایگزین می کند نه قدرت فرد انجام دهنده

پرسش برای ایجاد ایده و روش جدید (تغییر اساسی) :

 

نکاتی برای جلوگیری از ضعیف شدن ایده و روش شما : 1- بیماری یقین و غرور : هیچ وقت نگویید تنها یک روش وجود دارد و آن روش من است. 2- انعطاف پذیری ایجاد کنید: مورد سوال قرار دادن روش خود و انتقاد پذیر بودن 3- خارج از روش و ایده خود را جستجو کنید ( نگاه مثبت به روشهای نوین برای ایجاد موقعیتهای جدید)

باید بدانیم که کشف حقیقت با دیدن چشمانی جدید است (تغییر در نوع دیدن ) نه یافتن سرزمین های جدید

 بینش بی عمل، صرفاً یک رویاست و عمل بی بینش صرفاً وقت گذرانی است و این بینش یه همراه عمل است که میتواند دنیا را متحول کند.

 

با تشکر از آقای بارکر (Joel  Barker)

نظرات 3 + ارسال نظر
جادوگر سفید دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:56 ق.ظ

سلام من لینکتون کردم ددوست ارجمند

منصور چهارشنبه 1 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:27 ب.ظ http://mansoroon.blogsky.com

سلام رفیق مطالب مفیدت رو دنبال میکنم
راستی نوشته بودی التماس دعا،رفیقم بهم گفت اگه چیزی از خدا میخای حدیث شریف کساء رو ازته دل نذر کنی بهش میرسی

بله حتما

masoud چهارشنبه 1 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:56 ب.ظ

movafagh bashi hamshahri

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد