دست نوشته های موثر

الهم عجل لولیک الفرج ..

دست نوشته های موثر

الهم عجل لولیک الفرج ..

با انگیزه و هدفمند باشیم

اگر احساس می کنید که بی انگیزه شده اید، سؤالات زیادی وجود دارد که می توانید از خودتان بپرسید:

● در گذشته چگونه در خود ایجاد انگیزه می کردید؟

●آیا در زندگی اهداف متفاوتی را در پیش گرفته اید؟

●چه چیزی مانع انجام کار دلخواهتان می شود؟

انگیزه توسط خود ما ایجاد می شود. سطح انگیزه ی ما هم، تحت تأثیر عوامل مختلفی نظیر استرس، اضطراب و افسردگی قرار می گیرد، همچنین می تواند علتی برای آنها باشد. انگیزه با ایجاد یک سری از اهداف و تعیین روش های مناسب برای رسیدن به آن شروع می شود. عوامل زیر در ایجاد انگیزه دخیل هستند:

ادامه مطلب ...

بچه ها مهدی(عج) میاد

                               

توی موج ابر و باد  ، یه روزی مهدی (عج)  میاد !

یه غروب آتشین ، که زمین ذوب حرارت خداست 

کوچه ها همه چراغون ، میشه باز 

دیوارا آینه بندون ، میشه باز 

دیو شب از کوچه بیرون میشه باز !  

 

اللهـــم عجل الـولیک الفــــــــرج

زندگی یک تهدید نیست ! یک چالش است !!

وقت اضافه آورده بودم، داشتم مجله موفقیت آقای حلت رو که ارادت خاصی هم به ایشون دارم همینجور نگاه میکردم ، که به یک مقاله ای برخورد کردم که واقعا احساسم اینه که اگه واقعا ما بتونیم درک درستی از زندگی داشته باشیم ، دنیا اینقدر بزرگ هست و خدا آینقدر مهربان که راحت به هرچیزی که لیاقتش رو از خودمون نشون بدیم خواهیم رسید ! 

من کل مقاله مجله موفقیت رو براتون میذارم : 

یکی از خوانندگان پروپاقرص مجله نامه کوتاهی نوشته و در آن مشکل اساسی زندگی خود را مطرح کرده و از ما برای مشکل خود پاسخ و جواب خواسته است. راه سوم این شماره را به این نامه اختصاص می‌دهیم چون مطمئنیم خیلی‌ها در زندگیشان با مشکلات این‌چنینی روبه‌رو هستند و نمی‌دانند راه سومی هم برای رهایی از قید مشکلات وجود دارد.
اما متن نامه:
مدت 8 سال گذشته تمامی مجله‌های موفقیت را خریده و خط‌‌به‌خط آنها را مطالعه کرده‌ام. راستش فکر می‌کنم تمامی رموز موفقیت را در ذهن خود انبار کرده‌ام. با آن‌که موقعیت خوبی در یکی از ارگان‌های دولتی داشتم ولی شکست‌های زیادی خورده‌ام مثل: طلاق و شکست مالی شدید. هرگاه تصمیم به کاری می‌گیرم کوچک‌ترین مشکل و حتی تلفن یک طلبکار رشته افکارم را از هم می‌درد خواهش می‌کنم کمکم کنید. "ع. ف"
خیلی‌ها نمی‌دانند زندگی همین است که الان مقابل ماست! زندگی چیزی نیست که در کتاب‌ها و داستان‌ها می‌خوانیم و یا در قصه‌ها می‌شنویم و در فیلم‌ها می‌بینیم! زندگی همین اتفاقی است که الان دوروبرمان رخ می‌دهد.
خیلی‌ها نمی‌دانند ما به این دنیا نیامده‌ایم که استراحت کنیم و زحمت نکشیم. حتی اگر یک لحظه سربه‌هوایی کنیم و از سوار شدن به‌موقع به قطار زندگی غافل شویم، چه بسا مجبور شویم ایستگاه‌های متمادی بدویم و روزها و شب‌ها در منزلگاه‌های سخت اقامت کنیم تا دوباره فرصت سوار شدن به قطار بعدی نصیبمان شود. اما اگر حواسمان جمع باشد و درست عمل کنیم همه چیز بر وفق مرادمان پیش خواهد رفت و اتفاقات بدی که حتما در زندگیمان رخ می‌دهد پشت سرمان اتفاق می‌افتند. یعنی جایی که ما از آنها عبور کرده‌ایم و گذشته‌ایم.

ادامه مطلب ...

درست تصمیم بگیر !

تصمیم گیری بخش مهمی از زندگی شخصی و شغلی هر یک از ما را تشکیل می دهد. تصمیم گیرندگان افرادی هستند که که مسئولیت قضاوت یا انتخاب بین دو یا چند راه حل و یا پدیده را به عهده دارند. و این قضاوتها و انتخابها چه در زندگی شخصی و چه در محیط کار , با هر پست و مسئولیت , گاه می تواند بسیار مهم و حیاتی باشد.

همه ما هر روز تصمیم هایی می گیریم که بعضی از آنها بسیار مهم هستند و البته برخی نیز اهمیت کمتری دارند. برخی از این موقعیتهای تصمیم گیری فوری و اضطراری بوده و برای برخی دیگر زمان و فرصت بیشتری وجود دارد. به عنوان مثال برای یک نوجوان تصمیم گیری در مورد اینکه ادامه تحصیل دهد یا نه آن را کنار گذاشته و به دنبال شغلی باشد، یا تصمیم گیری برای اینکه آیا پیشنهاد دوستش را برای پرداخت نکردن هزینه ساندویچی که مصرف کرده اند قبول کند یا نه! بسیار مهم هستند.

ادامه مطلب ...

قدرت کلام

  کسی که از نفوذ کلام باخبر است به هنگام گفتگو دقت بسیار به خرج می دهد . کافی است مراقب واکنش کلامش باشد تا بداند که بی ثمر باز نمی گردد . مردی را می شناختم که یکریز می گفت من هیچگاه سر وقت به اتوبوس نمی رسم . دختر او می گفت من همیشه به موقع به اتوبوس می رسم این وضع سالها ادامه داشت هر یک از آنها قانون خود را وضع کرده بود یکی قانون شکست و دیگری قانون موفقیت . انسان نمی تواند به گذشته باز گردد اما می تواند تصاویر نقش بسته در ذهن خود را کنار بگذارد . برای مثال دو نفر چند ماهی در کسب و کار موفقیت چشمگیری داشتند اما ناگهان همه چیزشان بر باد رفت سعی کردیم وضعیت را تجزیه و تحلیل کنیم دریافتیم که آنها برای رسیدن به موفقیت بجای اینکه به خدا چشم بدوزند هر کدامشان یک میمون خوش یمن خریده بودند گفتم شما بجای توکل به خدا به میمونهای خوش یمن توکل کرده اید ! ....
شهامت سرشار است از سحر و نبوغ . بی باکانه با وضعیتی که از آن می ترسید روبه رو شوید تا ببینید اصلاً وضعیت ترس آوری در کار نبوده است زیرا به محض روبه رو شدن با آن همه وزن و سنگینی خود را از دست می دهد. به دلیل قدرت کلام ، آدمی هر آنچه به زبان آورد به سوی خود جذب خواهد کرد ؛ کسانی که پیوسته به بیماری فکر می کنند و از بیماری سخن می گویند بیماری را به سوی خود جذب می کنند. یک مثل قدیمی می گوید تنها به سه منظور کلامتان را به کار ببرید برای طلب خیر ، برکت و سعادت . هر آنچه آدمی برای دیگری آرزو کند همان را برای خود آرزو کرده است . لعن و نفرین به خود دشنام دهنده باز می گردد اگر کسی برای دیگری بد بختی بخواهد بی تردید بد بختی به سراغ خود او خواهد آمد . انسان آگاه از ماوراء الطبیعه می داند که بیماری در ذهن ریشه دارد و برای شفای تن نخست باید روح را شفا داد . 

 

                                                                                                            برگرفته از کتاب فلورانس اسکاول شین