دست نوشته های موثر

الهم عجل لولیک الفرج ..

دست نوشته های موثر

الهم عجل لولیک الفرج ..

تفاوت عشق و هوس


متاسفانه وقتی که کلمه عشق یا مطلبی در مورد عشق رو تو موتورهای جستجو گر جستجو میکنیم میبینیم معمولا یا سایتها فیلتر شده هستند و یا از دست شون در رفته که فیلتر نکردن اون سایت رو ( البته سایت های خوبی هم وجود داره ) - اما اینبار من میخوام که در مورد تفاوت عشق و هوس مطلب بذارم براتون که فکر میکنم خیلی جالب باشه

- عشق معطوف به غیر از خود است. در حالیکه محور هوس خود فرد و لذت اوست. جملات زیر را مقایسه کنید:
- ( من) دوستت دارم
- ( من) برات می میرم  
                                                                               
- (برای من) هیچکس مثل تو نمیشه
- ( من ) همیشه به فکر توام
-( من) را فراموش نکن
- ( من ) از تو رنجیدم

در حالیکه در عشق، توجه به حالتها و لذتهای خود نیست. و خواست و شرایط معشوق جایگزین خودخواهی فرد می شود.

جمله معشوق است و عاشق پرده ای
زنده معشوق است و عاشق مرده ای
 
- هوس پاسخ به یک نیاز جسمانی و روانی است، مثل نیاز به آب، نیاز به اکسیژن ، نیاز به غذا. ولی عشق فراتر از یک چنین نیازی هست. عشق فراهم آورنده رشد و خودشکوفایی فرد است. لذا فردعاشق خود را خوار نمی کند، کوچک نمی کند. عشق عزت و احترام دارد و این احترام از روی بی نیازی و بزرگی عشق حاصل می شود. شاید در فیلم ها دیده و شنیده باشید که فردی می گوید« من عشق را گدایی نمی کنم».
                                 

ادامه مطلب ...

لبخند

اول از همه ، باید ببخشید برای اینکه تو این چندوقت نتونستم اونجوری که باید ، وبلاگم رو آپدیت کنم و یا مطالب قوی بذارم براتون ! ( جداً درس و دانشگاه و مسائل کاری تاثیر زیاده داشته تو این قضیه ! )

اما تو این پست براتون یه ترجمه میذارم از مقاله های دوست خوبم آقای الکس موسس ، امیدوارم موثر باشه

 - حتماً میدونید که ترجمه کردن رو من ،چون یک کاره حرفه ای هست هنوز خوب کاملاً بلد نیستم، برا همین بعضی اوقات جملاتی رو که استفاده میکنم رو باید دقت بیشتری بکنید !

خب شروع کنیم ..

.. لبخندزدن، یکی از عالی ترین روش هایی هست که شما میتونید با استفاده از آن دوستان جدیدی بدست بیاورید. لبخند زدن میتواند به سلامتی شما ، کاهش استرس شما و همچنین جذابیت بیشتر شما کمک کند !

لبخند میتواند برای کمک به بهتر شدن حالت روحی شما، بدنتان را فریب دهد . یک فرد خندان همیشه شادی را با خودش برای دیگران به ارمغان می آورد و همچنین لبخند زیاد منابع انرژی های مثبتی را به طرف شما جلب خواهد کرد و همچنین نیز لبخند به سیستم ایمنی بدنتان کمک خواهد کرد تا کار خود را بهتر انجام دهند ، بهتر شدن عملکرد ایمنی بدن به این دلیل هست که وقتی شما لبخند میزنید بدنتان به آرامش بیشتری دست پیدا میکند و در نتیجه سیستم ایمنی بدن عملکرد بهتری خواهد داشت و همچنین از بیماری آنفول آنزا و سرما خوردگی جلوگیری میکند !

وقتی شما لبخند میزنید کاهش قابل ملاحظه ای در فشار خون شما صورت میپذیرد . لبخند زدن یک داروی طبیعی برای آزاد سازی آندروفین ، مسکن های طبیعی و سروتوئین (serotonin) هست که این 3تا باهم احساس خوبی را برای شما فراهم میکنند .

لبخند زدن شما را برای ماندن در حالت مثبت کمک میکند !

 بذارید امتحان کنیم !

- لبخند بزنید و حالا سعی کنید بدون اینکه لبخندتون رو ازدست بدید به چیزهای منفی فکر کنید !

درسته کاره سختی است ! - چون وقتی ما لبخند میزنیم بدن ما به بقیه اجزا بدن پیغام "زندگی عالیه" رو میفرسته ! همچنین ما میتونیم به وسیله لبخند زدن از افسردگی ، استرس و نگرانی ها دور بمانیم  !


خب ، امروز لبخندی زدین ؟!


helpful handwritten

www.contentmentmentor.com

یه توصیه ..


حتما در اطراف شما کم نیستند آدم‌هایی که به محض اینکه اتفاق خوب یا بدی رخ می‌دهد، فورا لب به سخن می‌گشایند و می‌گویند:"دیدی! همان‌طوری شد که من گفته بودم!؟"

این آدم‌ها که می‌توان آنها را مدعیان بی‌سروصدای پیشگویی و غیبدانی نسل جدید خواند بسیار مشتاق‌اند تا مخاطبشان آنها را به عنوان افراد غیرعادی و فوق‌انسان شناسایی کنند و از جر و بحث یا مقاومت در مقابل آنها دست بردارد.
عمده این افراد در قالب نصیحت‌گو و دانای همه‌چیزدان ظاهر می‌شوند. همه‌چیزدان‌هایی که به واسطه دسترسی به دنیای مرموزی از اطلاعات سری می‌توانند آینده را قبل از وقوع پیش‌بینی کنند.

البته نکته مهم اینجاست که بیشتر این اشخاص بعد از وقوع حادثه از جمله معروف دیدی گفتم! استفاده می‌کنند و قبل از وقوع حادثه و مصیبت معمولا آن‌قدر جملات دوپهلو و گنگ بر زبان می‌رانند که عملا نصیحت آنها قبل از حادثه به هیچ دردی نمی‌خورد و فقط این فایده را دارد که بعد از بروز مصیبت با لبخند بگویند: "دیدی! این را من قبلا گفته بودم!"

به شما توصیه میکنم که از این اشخاص "از قبل همه‌چیزدان" پرمدعا به شدت دوری کنیم و فاصله مطمئن خود را با آنها بیشتر سازیم. شاید این توصیه آن هم به صورت اکید برای بعضی بی‌مورد باشد. آنها ممکن است از خود بپرسند چه اشکالی دارد که انسان گاهی به حرف‌های آدم‌های پیشگوی دانا گوش بسپارد. شاید پیش‌بینی آنها در مورد مثلا افزایش قیمت طلا یا پایین آمدن قیمت زمین درست از آب درآید و بتوان با استفاده از اطلاعات این افراد به سود هنگفتی دست یافت و یا از ضرر سنگینی جان سالم به در برد. اما نکته همین جاست که متاسفانه بیشتر افرادی که با قیافه حق‌به‌جانب بعد از وقوع هر مصیبت و یا حادثه تلخ، فورا لب به سخن می‌گشایند و می‌گویند: "من از قبل در این مورد هشدار داده بودم و همان‌طوری شد که گفته بودم!" عمده این افراد تنها هنرشان کلی‌گویی و استفاده از جملات کلیشه‌ای گنگ و مبهم و دوپهلو است. آنها هیچ وقت به خود اتفاق اشاره‌ای نمی‌کنند چون اصلا از آن سر درنمی‌آورند. آنها به حالت‌های ممکن برای یک اتفاق اشاره می‌کنند و سعی دارند همه حالت‌های ممکن را بر زبان بیاورند. طبیعی است که نتیجه هر حادثه‌ای از چند حالت ممکن بیرون نیست و به طور طبیعی یکی از این حالت‌ها همیشه رخ می‌دهد. حالتی که می‌توان از قبل آن را پیش‌بینی کرد.
مثلا اینکه فردا یا هوا آفتابی است، یا ابری، یا توفانی، یا بارانی یا برفی یا مخلوطی از این‌ها. از سوی دیگر با توجه به اینکه فصل پاییز است و احتمال سردتر شدن هوا بیشتر است پس می‌توان دوباره پیش‌بینی کرد که اگر لباس مناسب نپوشی، حتما سرما می‌خوری و اگر سرما بخوری پس...

ادامه مطلب ...

آرامش سنگ یا آرامش برگ ؟!

مردجوانی کنار نهر آب نشسته بود و غمگین و افسرده به سطح آب زل زده بود. شیوانا از آنجا می گذشت. او را دید و متوجه حالت پریشانش شد و کنارش نشست. مرد جوان وقتی شیوانا را دید بی اختیار گفت:" عجیب آشفته ام و همه چیز زندگی ام به هم ریخته است. به شدت نیازمند آرامش هستم و نمی دانم این آرامش را کجا پیدا کنم؟"
شیوانا برگی از شاخه افتاده روی زمین کند و آن را داخل نهر آب انداخت و گفت:" به این برگ نگاه کن وقتی داخل آب می افتد خود را به جریان آن می سپارد وبا آن می رود." سپس شیوانا سنگی بزرگ را از کنار جوی آب برداشت و داخل نهر انداخت . سنگ به خاطر سنگینی اش داخل نهر فرو رفت و در عمق آن کنار بقیه سنگ ها قرار گرفت.
شیوانا گفت:"این سنگ را هم که دیدی. به خاطر سنگینی اش توانست بر نیروی جریان آب غلبه کند و درعمق نهر قرار گیرد.حال تو به من بگو آیا آرامش سنگ را می خواهی یا آرامش برگ را!"

ادامه مطلب ...

آقای محمد جواد لاریجانی ، متشکریم


بله ،این مصاحبه جنجالی محمد جواد لاریجانی مشاور امور بین الملل رئیس قوه قضائیه کشور در برنامه ای زنده در شبکه سراسری آمریکا بود که من رو به وجد آورد تا این مطلب رو براتون بذارم !
خیلی دوست داشتم که وقت میداشتم براتون ترجمه کامل این مناظره رو می نوشتم اما به هرحال تونستم پس از جستجویی ،یه خلاصه مناسب از این مناظره رو پیدا کنم و بذارم براتون، البته فایل تصویری این مناظره رو هم گذاشتم تا دوستانی که انگلیسی بلدن برن در ادامه مطلب به صورت آنلاین نگاه کنن.



برنامه تلویزیونی زنده مورنینگ جو (Joe Morning) که هر روز صبح از شبکه تلویزیون سراسری ام اس ان بی سی (MsnBc) آمریکا پخش می شود شاهد رویارویی و جدال لفظی شدید میان جواد لاریجانی و ریچارد هاس (معاون اول وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا) شد..

ادامه مطلب ...