دست نوشته های موثر

الهم عجل لولیک الفرج ..

دست نوشته های موثر

الهم عجل لولیک الفرج ..

آقای محمد جواد لاریجانی ، متشکریم


بله ،این مصاحبه جنجالی محمد جواد لاریجانی مشاور امور بین الملل رئیس قوه قضائیه کشور در برنامه ای زنده در شبکه سراسری آمریکا بود که من رو به وجد آورد تا این مطلب رو براتون بذارم !
خیلی دوست داشتم که وقت میداشتم براتون ترجمه کامل این مناظره رو می نوشتم اما به هرحال تونستم پس از جستجویی ،یه خلاصه مناسب از این مناظره رو پیدا کنم و بذارم براتون، البته فایل تصویری این مناظره رو هم گذاشتم تا دوستانی که انگلیسی بلدن برن در ادامه مطلب به صورت آنلاین نگاه کنن.



برنامه تلویزیونی زنده مورنینگ جو (Joe Morning) که هر روز صبح از شبکه تلویزیون سراسری ام اس ان بی سی (MsnBc) آمریکا پخش می شود شاهد رویارویی و جدال لفظی شدید میان جواد لاریجانی و ریچارد هاس (معاون اول وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا) شد..

به گزارش خبرآنلاین در این برنامه صبحگاهی تلویزیونی که به صورت زنده روی آنتن بود جواد لاریجانی در پاسخ به ادعای ریچارد هاس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا که ادعاهای مطرح شده در گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی را خطرناک توصیف کرده بود آنها را خنده دار توصیف کرد و گفت این گزارش مایه بی آبرویی آژانس بوده است.

دبیرستاد حقوق بشر قوه قضائیه همچنین در این مصاحبه زنده تلویزیونی که میلیون ها بیننده دارد آمریکا را بزرگترین کشور حامی تروریسم در دنیا معرفی کرد.

محمدجواد لاریجانی که در برنامه مورنینگ جو، شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا دعوت شده بود در پاسخ به ادعای ریچارد هاس که ایران را متهم به حمایت از گروه های تروریستی کرده بود گفت: ایران خود یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم است و اگر بخواهیم درباره سوابق حمایت کشورها از تروریسم صحبت کنیم این ایالات متحده آمریکاست که بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان است.

در ادامه برغم تلاش مجری برنامه که می خواست مانع از ادامه سخنان او شود گفت : میزان عملیات های تروریستی در جهان که با مالیات مردم آمریکا انجام می شود غیرقابل احصاء است و من می توانم بسیاری از آنها را در اینجا تشریح کنم.

لاریجانی فاش گویی دبیرستاد حقوق بشر درباره حمایت آمریکا از گروه های تروریستی مجری  و مهمانان برنامه مورنینگ جو را کاملا کلافه کرد به طوری که جو مجبور شد در پاسخ به این رک گویی لاریجانی اعلام کند که آمریکا کشور ازادی است و همه می توانند هرچه بخواهند در شبکه های تلویزیونی ان بگویند اما این که در تلویزیون ملی این کشور آمریکا به حمایت از تروریسم متهم شود خیلی بد است.

در بخشی از این گفتگو لاریجانی در پاسخ به اشکالاتی که ریچارد هاس به برنامه هسته ای ایران وارد دانست و کشور ما را متهم به فعالیت های مخفی هسته ای کرد که در گزارش آژانس نیز آمده گفت: ایران هیچ فعالیت سری هسته ای ندارد و شما اگر واقعا نگران هستید چرا یک بار درباره سلاح های هسته ای اسرائیل سخن نمی گویید.

مشاور امور بین الملل رئیس قوه قضائیه کشورمان آنگاه ادامه داد: ” این چه استاندارد دو گانه ای است که هیچ کس به اسرائیل که یک رژیم سرکش و عصیانگر است، سلاح هسته ای دارد، عضو ان پی تی نیست و مرتبا در حال جنایت علیه فلسطینی هاست کاری ندارد اما همه فشارها بر روی ایران است که نه تنها بمب هسته ای ندارد بلکه دنبال درست کردن آن هم نیست و عضو ان پی تی هم هست.

به گفته ریچارد گرینبرگ تهیه کننده برنامه مورنینگ جو، گفتگوی زنده محمدجواد لاریجانی با شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا بقدری مهیج و چالشی بوده است که دقایقی بعد از پایان صدها اس ام اس برای باز انتشار آن در وب سایت اینرنتی به دست آنها رسیده است.

آنچنان که کارشناسان رسانه ای نیز تایید کرده اند این  اولین برنامه زنده تلویزیونی در آمریکا بوده است است که یک مقام ارشد جمهوری اسلامی اینچنین صریح از سیاست دوگانه آمریکا در قبال ایران و حمایت این کشور از گروه های تروریستی انتقاد می کند.

برای مشاهده فیلم این گفتگوی زنده تلویزیونی در ان بی سی به لینک زیر رجوع کنید !

en.humanrights-iran.ir/news-18485.aspx


نظرات 2 + ارسال نظر
منصور دوشنبه 7 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 03:14 ب.ظ http://mansoroon.blogsky.com

نستوه دوشنبه 28 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 08:27 ب.ظ http://313nastooh.blogfa.com

سلام.
چند روزی که میشه روی درو دیوارو پل و خلاصه که هرجایی که شما فک میکنید میتونه یه نمایی داشته باشه بنر و تراکت های تبلیغاتی رو میبینم که خیلی هم زیاد هست.

ادامه در وبلاگم مطلب جالبی هست_منت بذارید بخونیدش.
با موضوع یه داستان دردناک:
منتظرتون هستیم.یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد