دست نوشته های موثر

الهم عجل لولیک الفرج ..

دست نوشته های موثر

الهم عجل لولیک الفرج ..

30 بلایی که نباید سرخودتان بیاورید !!!

هنگامی که ازرفتن به دنبال چیزهای غلط دست بردارید، به چیزهای درست این شانس را می دهید که به شما برسند ! شاید با تغییر اندکی که در نگرش خود می دهیم بتوانیم زندگی جدیدی را َاغاز کنیم ...


 

ماریا رابینسون یک بار گفت :" کسی نمی تواند برگردد و از نو شروع کند ، اما هرکسی می تواند امروز شروع کند و پایان دیگری بسازد " و واقعا که درست است !!!! اما قبل از اینکه این پروسه تغییر را شروع کنید ، باید انجام کارهایی که شما را عقب نگه می دارد را متوقف کنید .اینها همان بلاهایی هستند که ما خودمان سرخودمان می آوریم و مانع موفقیت خود می شویم:


1. وقت تلف کردن با افراد نادرست را متوقف کنید - زندگی بسیار کوتاه تر ازآنست که وقتتان را با افرادی بگذرانید که شادی درونتان را نابود می کنند و شما را نامید می کنند .

2. دست ازفرار کردن ازمشکلات بردارید- با مشکلات رودررو شوید ، این کار آسانی نیست .ما قرارنیست که فورا قادر به حل مسایل باشیم ،ما اینگونه ساخته نشده ایم ، در واقع ما ساخته شده ایم تا ناراحت و ناامیدشویم ،آسیب ببینیم ودچار لغزش شویم و حتی شکست بخوریم . چون که این هدف زیستن است : رویارویی با مشکلات ،یادگرفتن ،سازگارشدن و حل آنها در طول زمان. این چیزیست که مارا تبدیل به چیزی می کند که باید بشویم .

3. به خودتان دروغ نگویید- شما می توانید به دیگران دروغ بگویید اما به خودتان نه !!! زندگی ما تنها زمانی بهتر می شود که فرصت ها را دریابیم و اولین و سخت ترین چیز آنست که با خودمان صادق باشیم .

4. خودتان رادر اولویت دوم قرار ندهید - شاید چیزی یا کسی باشد که به خاطر آن خواسته اصلی خود را رها کرده اید ،به خواسته درونیتان توجه کنید وکاری را انجام دهید که واقعا می خواهید .

5. .سعی نکنید کسی باشید که نیستید- بزرگترین چالش درزندگی آنست که خودتان باشید، آن هم در جهانی که مدام در تلاش برای تغییر شماست .همیشه کسی هست که زیباتر ،باهوش تریاجوان ترباشد ،اما آن شما نیستید ،خودتان را تغییر ندهید تا شمارا دوست داشته باشند ،خودتان باشید ،کسانی هستند که خود واقعی شمارا دوست داشته باشند .

6. چسبیدن به گذشته را رها کنید – شما نمی توانید فصل جدیدی را در زندگی شروع کنید اگر مدام در حال مرور گذشته ها باشید .

7. از اشتباه کردن نترسید – هر پیروزی ، یک سری شکست را پشت سردارد . شماتنها برای چیزهایی که انجام نداده اید پشیمان خواهید بود

8. خودتان را برای اشتباهات گذشته سرزنش نکنید – همه ما اشتباه می کنیم اما همه ما این قدرت راداریم که امروز و آینده خویش را شکل دهیم . هرچیزی که در زندگی شما رخ داده است ،شما را برای لحظه های پیش رو آماده کرده است .

9. سعی نکنید خوشبختی را بخرید – بسیاری از چیزهایی که آرزو داریم بسیار گران هستند . اما حقیقت اینست که چیزهایی که موجب رضایت ما می شوند کاملا مجانی هستند :عشق ،خنده و احساساتمان

10. جستجوی شادی رافقط بادر کناردیگران بودن و به واسطه دیگران، رها کنید- اگر شما با آنچه که دردرونتان هستید شاد نیستید ، در رابطه با هیچ کس دیگری نیز شاد نخواهید بود

11. وقت تلف کردن راکنار بگذارید -زیاد فکر نکنید و مشکلی که اصلا وجود ندارد را خلق نکنید . وضعیت را ارزیابی کرده و اقدامات قاطع انجام دهید .

12. فکرنکنید که من برای این کار آماده نیستم !! – هیچکس تا به حال در مواجهه با فرصت های نو% 100 آماده نبوده است.اکثر فرصت های بزرگ در زندگی ما را وادار می کنند تا از منطقه امن خود خارج شویم ،و این بدان معناست که ما هیچگاه در ابتدا به طور کامل احساس راحتی نمی کنیم .

13. به خاطر دلایل غلط به روابطتان ادامه ندهید – روابط باید با زیرکی انتخاب شوند، تنهابودن بهتر از داشتن دوستان بد است .اگر چیزی باید اتفاق بیفتد ، می افتد ؛ در زمان درست ،با شخص درست و با بهترین دلیل . عاشق شوید البته درزمانی که برای آن آمادگی داید و نه صرفا به خاطر اینکه تنها هستید .

14. به دلیل دوستان بد گذشته ، روابط جدید را نابود نکنید – در زندگی هرکس برای وجود هرفردی دلیلی وجود دارد . برخی باعث می شوند خودتان را بیازمایید ، برخی به شما آموزش می دهند وازهمه مهمتر اینکه برخی بهترین بخش وجود شمارا آشکار خواهند کرد .

15. رقابت کردن با دیگران را متوقف کنید – نگران کارهایی که دیگران بهتر از شما انجام می دهند نباشید . روی بدست آوردن اهداف روزانه خود متمرکز شوید . موفقیت نبردیست که تنها بین شما و خود شماست .

16. حسود نباشید – حسادت هنرشمارش نعمات دیگران به جای نعمات خودتان است. از خودتان بپرسید :"من چه چیزی دارم که همه می خواهند داشته باشند ؟"

17. شکایت کردن و احساس تاسف برای خودتان را رها کنید – اگر دقت کنید می بینیدکه اتفاقات زندگی شمارا به سوی مکان ها ،افراد،موقعیت هاو وضعیت فکری بهتر می برند، بگذارید همه بدانند که امروز شما بسیار قوی تر از دیروز هستید .

18. کینه ها را رها کنید – بیشتر از کسانی که از آنها متنفرید این خودتان هستید که آسیب می بینید . بخشش تنها برای دیگران نیست بلکه باید خودتان را هم ببخشید تا دفعه های بعدی بتوانید بهتر عمل کنید

19. اجازه ندهید دیگران شمارا تا سطح خودشان پایین بکشند – نگذارید استانداردهای شما توسط انسان هایی که از رشد امتناع می کنند از بین برود

20. وقتتان را با توضیح دادن خودتان به دیگران تلف نکنید- دوستانتان به این نیاز ندارند ودشمنانتان هم به هرحال آن را باور نخواهند کرد.تنها کاری را که در قلبتان باوردارید درست است را انجام بدهید .

21. انجام بی وقفه کارها ، بدون استراحت را رها کنید – زمان مناسب برای یک استراحت کامل، دقیقا همان وقتیست که می گویید وقت ندارید !!. برخی اوقات باید از خودتان فاصله بگیرید تا چیزها را به وضوح ببینید .

22. .بی تفاوتی نسبت به زیبایی لحظه های کوچک را متوقف کنید – از چیزهای کوچک لذت ببرید ،چون مممکن است روزی به عقب نگاه کنید و ببینید که آنها اتفاقات بزرگی بودند .

23. تلاش برای انجام دادن کارها به شکل عالی و بدون نقص را رها کنید – جهان واقعی نه به کمال گراها بلکه به کسانی که کارها را انجام می دهند پاداش می دهد

24. انتخاب آسان ترین راه ها را کنار بگذارید – زندگی آسان نیست ، به خصوص وقتی که شما برای رسیدن به چیزی ارزشممند برنامه ریزی می کنید . راه آسان را انتخاب نکنید ،کار فوق العاده ای انجام دهید .

25. وانمود کردن اینکه همه چیز خوب است در حالی که نیست را رها کنید – شما مجبور نیستید همیشه وانمود کنید که خیلی قوی هستید .شما نباید نگران چیزهایی باشید که دیگران هستند ،حتی اگر لازم است گریه کنید!!! به زودی موفق خواهید شد ، به زودی دوباره می خندید .

26. دیگران را به خاطر مشکلات خود سرزنش نکنید – توانایی شما برای رسیدن به آرزوهایتان به توانایی شما در پذیرفتن مسئولیت زندگیتان بستگی دارد .وقتی دیگران را سرزنش می کنید ، مسئولیت خودرا نادیده می گیرید و به دیگران قدرت این را می دهید که بخشی از زندگی شما باشند .

27. سعی نکنید تا برای همه افراد، همه کارانجام دهید - انجام دادن کارهای زیاد غیرممکن است اما خنداندن یک نفر ،می تواند جهان را تغییر دهد . شاید همه جهان را تغییر ندهد اما حداقل دنیای اورا متحول می کند .بنابراین تمرکزتان را محدود کنید .

28. نگرانی بیش از حد را رها کنید – نگرانی مشکلات فردا را کم نمی کند اما لذت های امروز را مسلما کم خواهد کرد .یک راه برای اینکه ببینیم چیزی ارزش نگرانی رادارد یانه اینست که از خودمان بپرسیم :"آیا این موضوع پس از یک سال هم مهم است ؟سه سال چطور ؟و یا پنج سال ؟ "

29. تمرکز روی چیزهایی که نمی خواهید اتفاق بیفتد را متوقف کنید – تفکر مثبت پیشاپیش هر موفقیت بزرگ قراردارد . اگر شما هرروز صبح با افکار شگفت انگیزی بیدار شوید و روی آن تمرکز کنید ،اغلب اوقات اتفاق می افتد .

30. ناسپاس بودن را رها کنید – هرروز را باشکرگذاری برای زندگی خود بیدار شوید. به جای فکرکردن درباره چیزهایی که ندارید،سعی کنید به چیزهایی فکر کنید که شما دارید و دیگران ندارند !

نظرات 6 + ارسال نظر
آرمین یکشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 03:34 ب.ظ

از این جمله خوشم اومد
دیگران را به خاطر مشکلات خود سرزنش نکنید

البته به این معنی نیست که بگیم همیشه همه چیز مقصر خودمون هستیم !!
بهتره که بجای پیدا کردن مقصر راه حل پیدا کنیم
:)

محفل69 چهارشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:54 ق.ظ http://www.mahfel69.persianblog.ir

در روضه های آل عبا قد کشیده ام
این خانواده را ز ازل برگزیده ام
همچون کبوتری که به دنبال دانه است
هرجا که روضه ای شده بر پا پریده ام
سلام.../
جلسه ی هفتگی جمعه ی گذشته آمادست برا دانلود.../
یه مطلبم گذاشتم"دغدغه های یک هیئتی انقلابی".../
جان امام حسین وقت بذارید بخونید.../
یا علی مدد.../
التماس اشک

چرا قسم میدی برادر من !!!! :)
چشم ، انشاا.. سر فرصت :)
موفق باشید

منصور(بیقرار موعود) یکشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:29 ق.ظ http://mansoroon.blogsky.com

سلام دوست بزرگوار
مطلبت مثه همیشه کاربردی وعالیه.بنظرم اینکه در اولویت دوم خودمون رو قرار ندیم مهمتر و زیباتره.وقتی آدم خودشو مهم و عزیز بدونه به هرسویی کشیده نمیشه و بهتر رو اهدافی که بهش ایمان داره متمرکز میشه.

راستی رفیق از همفکری بایت اون موضوع خیلی ممنون .دوباره بهش فکر می کنم.نوید جان از شما چه پنهون بعد از دوستای خوب دانشگاه ،(همشهری نبودن)دیگه نشد با کسی که دغدغه هاش بامن مشترکه مچ بشم.شما هم از این بابت مارو دعا کن.
دلت پر از نور خدایی و دعاهات مستجاب

مرسی، ممنونم منصور جان
اگه دوست داشته باشی میتونی آدرس ایمیلتو برام بفرستی تا بیشتر باهم ارتباط داشته باشیم چون من خیلی مشتاقم تا بچه ها بیشتر ارتباط داشته باشم :)

منصور(بیقرار موعود) شنبه 1 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 07:17 ب.ظ http://mansoroon.blogsky.com

سلام رفیق بزرگوار

در حالی که مسلمانان سراسر جهان از انتشار فیلم توهین آمیز به نبی مکرم اسلام (ص) (ساخت کشور آمریکا )به خشم آمده و خواستار توقف پخش این فیلم شده‌اند شرکت آمریکایی گوگل این فیلم را در یکی از سایت‌های زیر مجموعه خود به صورت گسترده منتشر کرده است.لذا علمای مسلمان برای نشان دادن اعتراض ،استفاده از جستجو گر گوگل وسایت یوتیوپ را در تمامی کشورهای مسلمان به مدت 2 روز (3و4مهرماه)منع وتحریم کردند.لطفا در دفاع از پیغمبر خوبی ها ،نجیب ترین انسان تاریخ بشریت،رسول الله (ص) پخش و اقدام نمایید.

طبق پیش بینی ها انتظار می رود سهام شرکت گوگل افت کرده و متحمل خساراتی گردد انشاءالله.

shadi شنبه 22 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:08 ق.ظ http://shadikhanomi.blogfa.com

از وبلاگتان و نوشته ها لذت بردم. متشکرم

خواهش میکنم، ممنونم

[ بدون نام ] چهارشنبه 26 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 03:59 ب.ظ

خیلی خوب بود . به اینها احتیاج داشتم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد