دست نوشته های موثر

الهم عجل لولیک الفرج ..

دست نوشته های موثر

الهم عجل لولیک الفرج ..

زمان بازگشت به فطرت است...

تو این شب ها از همه شما التماس دعا دارم و این مطلب رو هم تقدیم میکنم به همه عاشقان اهل بیت علیه السلام

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه مدیریت انقلاب در طول 30 سال توانسته با وجود تمامی تحریم ها و فشار ها به این شکوفایی برسد، گفت: انسانهای دنیا به بن بست رسیده اند. البته خیلی ها این را نمی پذیرند و این به خاطر تصاویری است که صهیونیست ها به او القاء کرده اند. بلا فقط برای گشایش فطرت است. روز قیامت معلوم می شود چقدر بلاها انسان را نجات داده است. زمان بازگشت به فطرت است. 

ایشان همچنین با طرح این سوال که، فکر می کنید چرا انسان آفریده شد؟، بیان داشت: خداوند می خواست موجودی بیافریند که به او مقرب شود فرشته به دلیل اینکه اختیار ندارد نمیتوانست باشد. چون تقربی ارزش دارد که از روی اراده باشد . خداوند انسان را به عنوان اشرف مخلوقات عالم مختار آفرید. انسان اگر گرایش به بدی داشته باشد که با ذات خدا در تضاد است و اگر گرایش به خوبی داشته باشد که تفاوتی با فرشته نخواهد داشت و اگر هم گرایش به خوبی و بدی به صورت مساوی داشته باشد هم در عذاب و تنگنا و در اعتدال بود و تقرب پیدا نمی کرد . اما خداوند انسان را به گونه ای خلق کرد که گرایش به خوبی در او قوی تر است اما به صورت پنهان در وجود اوست و گرایش به بدی در وجودش ضعیف تر است ولی آشکار است . به همین دلیل است که مجلس عزاداری برای امام حسین(ع) را با چیزی عوض نمی کنیم چون به آن گرایش شدید تری داریم. انسان به گرایش سطحی و بد راضی نیست اما با گرایش پنهان خوب قرار و آرام  پیدا میکند.

حجت الاسلام پناهیان در خصوص فطرت و بازگشت به فطرت، اظهار داشت: فطرت بخش با عظمت، روح انسان است که پنهان است و گرایش به خوبی درونش قوی تر است.  "من عرف نفسه فقد عرف ربه"، کسی که خودش را شناخت خدا را شناخته است .

وی در ادامه با اشاره به فلسفه نظام جمهوری اسلامی از نگاه امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی فرمودند : فلسفه نظام جمهوری اسلامی بازگشت به انسان است و این بازگشت به انسان همان فطرت است . البته در لیبرالیسم هم شعار بازگشت به خود دروغین داده می شود چرا که این خود همان خود آشکار ضعیف است .

پناهیان در پایان گفت: پیامبران آمده اند حجاب فطرت را کنار بزنند. اگر گوشه ای از فطرت مشخص شود نور آن همه جا را روشن می کند. شکوفا ترین بخش فطرت انسان حسین(ع) است. فطرت اگر شکوفا بشود چیزی از انسان باقی نمی گذارد و حسین شکوفایی فطرت است. مهم ترین بخش رسالت پیامبر اکرم نیز حسین(ع) بود.

اعتراض دانشجویان گیلانی به حذف شبکه‌های ماهواره ایرانی

به گزارش تریبون مستضعفین به نقل از پایگاه بسیج دانشجویی احرار رشت در پی حذف شبکه های ایرانی از ماهواره های یوتل ست و اینتل ست و تحریم های وحشیانه غرب بر علیه جمهوری اسلامی ایران، بسیج دانشجویی احرار با همکاری بسیج دانشجویی آموزشکده چمران با انتشار بیانیه ای انزجار خود را از این اقدام اعلام کردند، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم

یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ (سورة صف؛ آیه ۸)

می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید.

رسانه‌های غربی امروز به مدد دروغ، زمینه‌ساز جنایت‌های بعدی سیاست‌مداران شده‌اند؛ این‌ها امروز می‌کارند، آن‌ها فردا درو می‌کنند.

ادامه مطلب ...