دست نوشته های موثر

الهم عجل لولیک الفرج ..

دست نوشته های موثر

الهم عجل لولیک الفرج ..

خانواده منتظر در برابر خانواده مبتذل

یکی از مسائلی که این روزها همه ما باهاش درگیر هستیم ، تناقضات رفتاری/اجتماعی ای هست که در طول روز باهاش برخورد داریم، این هست که درحال حاضر جامعه ما مدل مشخصی برای زندگی کردن نداره ! به چند دلیل این حرف رو میزنم

یکی از دلایلی که من شخصا به این نتیجه رسیدم این هست که منه جوان، وقتی دور و اطراف خودم رو نگاه میکنم چیزی پیدا نمیکنم تا ازش به نوعی الگو برداری کنم! که این خودش دلایل زیادی داره که یکی از دلایلش صدا و سیما و درکل صنعت فیلم سازی ما هستش چون همانطور که میدونین خود فیلم رو وقتی که آدم میبینه به آدم بینش و دید بازتری میده و باعث میشه که تجربیاتی رو ببینیم، بدون اینکه خودمون تو او وضعیت قرار بگیریم که متاسفانه فیلم هایی که در دست ما هستند و ماخودمون ساختیمشون که اصولا داستان خاصی نداره که آدم بخواد ازش الگو برداری کنه (البته دلایلی هم داره، که تو این بحث نمیگنجه) و فیلم های خارجی ای هم که در دست ما هست اصولا اینقدر دستکاری میشه که اصلا موضوع فیلم و .. در کل قابل تشخیص نیست و چیزی دستگیر آدم نمیشه جز اینکه یه زمانی رو پر میکنه.

خب، این وسط منه جوان از چی باید الگو برداری کنم ؟!

از اینجا به بعد قضیه کاملا ربط پیدا میکنه به خانه و خانواده - یه سری از خانواده ها این خلعشون رو با شبکه هایی مثله فارسی 1 و من و تو و... پر میکنند - یه عده از جوونا خلعشون رو با سریال های خارجی ای که تو اینترنت فراوون هست پر میکنند که نکته جالب اینجاست که من میتونم اشاره کنم : " ببینید، این سریال های آمریکایی و.. برنامه ریزی و ساخته شده که مثلا در طول 10 ماه به صورت هفته ای یک بار ، یک ساعت ببیننده خودش رو تحت تاثیر قرار بده ، اینجا منه جوان میام همه قسمت هارو باهم دانلود میکنم و باهم میشینم پشت سر هم از صبح تا شب و از اونور دوباره از شب تا صبح به صورت پشت سر هم نگاه میکنم و خودم رو تو داستانش قرار میدم و.. حالا خودتون نتیجه رو قضاوت کنید.. " - یه عده هم هستند که با همین صدا و سیما خودمون این خلعشون رو پر میکنند و همینطور هر خانواده و هر شخصی به صورت جداگانه ای برای خودش راهی پیدا میکنه..

به نظر من باید برای این تجزیه فرهنگی فکری شود، اگر ما خواهان جامعه مهدوی هستیم..

نظرتون رو به مقاله زیر جلب میکنم که تفاوت یک خانواده منتظر رو با یک خانواده مبتذل رو بیان میکنه

فرهنگ انتظار در برابر فرهنگ ابتذال :

یکی از مهمترین خصوصیات دوره غیبت امام عصر (ع) وجود تعارضات و فتنه های فرهنگی اخلاقی و دینی و رواج و تکثیر انواع مکاتب و باندهای ضد اخلاقی و ضد خانواده است. در این دوره ناهنجاری ها و قانون شکنی های دینی، بی حیایی (1) و سنت شکنی ملی رواج می یابد و هویت فردی، خانوادگی و اجتماعی افراد و جوامع در مخاطره ی شدید قرار می گیرد. یکی از بدترین حملات و تخریب ها در این دوره، متوجه کانون خانه و خانواده است و گروهها و مکاتب فاسد در این خصوص پایه گذاری می گردد.


ادامه مطلب ...