دست نوشته های موثر

الهم عجل لولیک الفرج ..

دست نوشته های موثر

الهم عجل لولیک الفرج ..

رهبران موفق چگونه می اندیشند ؟!


    به همین ترتیب ما با ذهنی به دنیا آمده‌ایم که به ما اجازه می‌دهد همزمان دو فکر متناقض را در سر داشته باشیم و از آنها به شیوه‌ای خلاقانه استفاده کنیم. متاسفانه از آنجایی که انسان‌ها زیاد به این توانایی خود تمرین نمی‌دهند، متفکران یکپارچه انگشت شمارند.

دنیای اقتصاد: ما همواره در تلاشیم تا از اعمال رهبران موفق درس بگیریم. در حالی که باید سعی کنیم که از آنچه در فکر آنها می‌گذرد آگاه شویم؛ از روشی که آنها را قادر می‌سازد که از کشمکش میان ایده‌های متناقض به صورت نوآورانه استفاده کنند.
تمرکز بر اینکه یک رهبر چه کار می‌کند اشتباه است؛ چرا که در بسیاری از موارد کاری که در یک شرایط خاص صورت می‌گیرد در شرایط دیگری بی‌معنی به نظر می‌رسد، حتی اگر رهبر و سازمان، همان رهبر و سازمان قبلی باشند.
 
برای مثال جک ولش، مدیرعامل سابق جنرال‌الکتریک در ابتدا اصرار داشت که سازمانش صاحب بیشترین سهم بازار در صنعت خود باشد؛ در حالی که بعدها همین ولش قانونی را گذاشت که مدیران سازمان را مجبور می‌کرد سهم بازار سازمان را به بیش از 10درصد ارتقا ندهند. بدیهی است که در چنین مواقعی تلاش برای فهمیدن اینکه ولش به عنوان یک رهبر بزرگ چه کار کرده است، بسیار گیج‌کننده خواهد بود؛ چرا که او دو دیدگاه کاملا متناقض را در طول مدت رهبری خود در جنرال الکتریک دنبال کرده است. ادامه مطلب ...

میشه بهتر زندگی کرد !


    زندگی کردن آن قدرها هم که فکر می کنید، آسان نیست; زیرا آن قدر راه و چاه و فراز و نشیب دارد که بعضی وقت ها به نظر می رسد که بهتر بود قبل از به دنیا آمدن یک دوره آزمایشی (زندگی صحیح) را می گذراندیم!


اما ابدا ملالی نیست و این مهم را امام علی (ع) به زیبایی برای ما فتح کرده است . او می گوید: من با تاریخ پیشینیان آن چنان آشنا و عجین گشته ام که گویی با آن ها زیسته ام و تجارب آن ها را به دست آورده ام . بله، راه صحیح، همین است . ما باید برای صرفه جویی در لحظات عمر، از تجربیات و پند و اندرزهای بزرگان و نحوه زیستن پیشینیان استفاده کنیم تا در لحظه تصمیم گیری، برای امور مهم و حیاتی، احساس کنیم که بارها و بارها با چنین موقعیتی روبرو بوده ایم و به اندازه کافی، توان (زندگی کردن) داریم .


 10 نکته درباره آرامش

ادامه مطلب ...

بزرگترین دشمن ماسون ها در جهان ایران است ! :-(

 

    اول یه مقدار مختصر درمورد فراماسون بگم :  

 

 فراماسون یعنی یعنی بنای آزاد. ساختمانی که مرکز فعالیت ماسونها باشد لژ می نامند. فراماسونری،یک تشکیلات مخفی است که در سطحی جهانیو با عمق و دامنه بسیار وسیعی در بسیاری مسائل سیاسی و اقتصادیو فرهنگی دخالت و اعمال نظر مینماید و در بسیاری از رویدادهایعمده تاریخ نقش مؤثری داشته و دارد.فراماسونها معمولا اعضاء خود را از بین افراد سرشناس و ذینفوذ جوامع انتخاب می کنند. بزرگترین اهداف گروه ماسونی این است که جامعه را برای حکومت جهانی ضد مسیح(دجال) یا فرعون جدید آماده کنند. سه مرکز اصلی فراماسونی(در پاریس،لندن و آمریکا) فرماندهی اصلی همه لژهای تابعه را در کشورها و شهرهای جهان بهعهده دارند که در عین حال نقش سازماندهی و هماهنگی را نیز ایفا میکنند. جرجواشنگتن اولین رئیس جمهور آمریکا و بسیاری از رؤسای جمهور دیگر آن کشور تا امروز،ادوارد هفتم پادشاه انگلیس و بسیاری از گردانندگان انقلاب کبیر فرانسه از قبیل منتسکیو و روبسپیر و مارا و دانتون و...و قبل از آنها علماء و هنرمندان در فرانسه مثل مولیر و اصحاب دایرةالمعارف و...و بسیار افراد سرشناس دیگر از اعضاء مشهور فراماسونی هستند. فراماسونری قطعا از اذناب و وابستگان صهیونیسم بینالملل و در جهت منافع و مطامع آن است. فراماسون آن ها قابیل ارادت خاصی دارند در حالی که او را سر دسته ی شیطان پرستی می توان نامید. منشا فراماسون ها از مصر باستان است. خطرناکترین جمعیتهای زیرزمینی که به منظور درهمریختن ارکان اسلام و خدمت به اهداف یهود تشکیل شده،همانتشکیلات ماسونی است.

ادامه مطلب ...

روشهای صحیح مطالعه

بارها شنیده ایم که دانشجو و یا همکاری می گوید : 

" دیگرحال و حوصله خواندن این کتاب را ندارم  " یا آنقدرازاین کتاب خسته شده ام که قابل گفتن نیست " یا " هرچقدرمیخوانم مثل اینکه کمتر یاد می گیریم "ویا " ده بار خواندم و تکرار کردم ولی بازهم یاد نگرفتم "  به راستی مشکل چیست ؟ آیا برای یادگیری درس واقعا” باید ۱۰ بار کتاب را خواند ؟ آیا باید دروس خود را پشت سرهم مرورکرد؟وآیا بایددهها بار درس راتکرارکردتا یادگرفت ؟  

 

مطمئنا” اگر چنین باشد ، مطالعه کاری سخت  و طاقت فرسا است . اما واقعیت چیزی دیگر است !! 

واقعیت آن است که این گروه از فراگیران ، روش صحیح مطالعه را نمی دانند و متاسفانه در مدرسه و دانشگاه هم چیزی راجع به چگونه درس خواندن نمی آموزند . یادگیری و مطالعه ، رابطه ای تنگاتنگ و مستقیم با یکدیگر دارند، تا جایی که می توان این دو را لازم و ملزوم یکدیگر دانست. برای اینکه میزان یادگیری افزایش یابد باید قبل از هرچیز مطالعه ای فعال و پویا داشت .

شیوه صحیح مطالعه ،چهار مزیت عمده زیر را به دنبال دارد:

۱- زمان مطالعه را کاهش میدهد.

- میزان یادگیری را افزایش میدهد .

۳-مدت نگهداری مطالب در حافظه را طولانی تر می کند.

۴- بخاطر سپاری اطلاعات را آسانتر می سازد.

برای داشتن مطالعه ای فعال وپویانوشتن نکات مهم درحین خواندن ضروری است تابرای مرورمطالب،دوباره کتاب رانخوانده ودر زمانی کوتاه ازروی یادداشتهای خودمطالب رامرور کرد .

ادامه مطلب ...