دست نوشته های موثر

الهم عجل لولیک الفرج ..

دست نوشته های موثر

الهم عجل لولیک الفرج ..

معجزه تنهایی


مردان و زنان بزرگ در هر سنی به کرات تنهایی و خلوت را تجربه می‌کنند. آنها یاد می‌گیرند که از تنهایی برای آرامش بخشیدن به ذهن خود بهره بگیرند و در این آرامش با استفاده از قدرت هوشیاری خویش به سوالات و مسایلی که پیش رویشان قرار دارد پاسخ دهند.
در این‌جا چند روش وجود دارد که می‌توانید با به کارگیری آنها به بهبودی کیفیت دنیای درون و بیرون خود کمک کنید.


- راز تنهایی
احساسات و هیجانات نقطه دسترسی به قدرت‌های درونی ذهن شما هستند. در فرایند برقراری ارتباط با احساسات مهم‌ترین بخش تمرین تنهایی به طور منظم است. تنهایی و خلوت گزیدن یک فعالیت قوی و مهم است که شما می‌توانید انجام دهید. زنان و مردانی که به درستی و به طور منظم این فعالیت را انجام می‌دهند هرگز در دشواری‌های زندگی دچار سردرگمی و گمراهی نمی‌شوند در واقع این فعالیت به آنها در انجام کار درست کمک می‌کند.


بیشتر انسان‌ها هیچ‌وقت از خلوت خود استفاده نمی‌کنند یا بهتر بگویم در طول عمرشان برای لحظاتی در گوشه‌ای آرام نمی‌گیرند و با خود خلوت نمی‌کنند، درعوض اکثرا مشغول سرگرم کاری هستند یا تلویزیون تماشا می‌کنند. گویی نشستن در گوشه‌ای و فارغ از هر گونه فعالیتی خلوت کردن عملی غیرعادی است.
در حالی‌که گفته می‌شود انسان‌ها در لحظاتی که به آرامی و متفکرانه با خود خلوت می‌کنند، بزرگ می‌شوند.
چند روش در این زمینه وجود دارد که شما می‌توانید از آنها بهره بگیرید.
برای استفاده از فواید لحظات خلوت و تنهایی باید حداقل بین 30 تا 60 دقیقه آرام و بی‌صدا بنشینید. ممکن است اوایل کار به خاطر عادت نداشتن به چنین روندی قادر نباشید این مدت زمان را ساکت و آرام بنشینید اما با تکرار تمرین به تدریج می‌توانید بر ناآرامی‌های درونی غلبه کنید. باید از نظر فیزیکی هم در یک جا آرام و بی‌حرکت قرار بگیرید و در مقابل وسوسه بلند شدن مقاومت کنید. سعی کنید نحوه نشستن شما راست و قائم باشد، چشم‌ها را باز نگه دارید، از خوردن و آشامیدن و گوش کردن به موسیقی خودداری کنید. معمولا زمان خلوت کردن از 30دقیقه تا یک ساعت است. کاملا آرام باشید، نفس عمیق بکشید و به چیزی فکر نکنید، بعد از 20 تا 25 دقیقه متوجه می‌شوید که کاملا راحت هستید آن وقت جریان انرژی را در جسم و مغزتان احساس می‌کنید که حس خوبی است. در این مرحله شما آماده می‌شوید برای بهره‌گیری از فواید لحظات تامل و تفکر.
- موجی از افکار
یک نکته باورنکردنی که درباره این موضوع وجود دارد این است که اگر خلوت کردن به طریقه درستی انجام بگیرید تقریبا صددرصد عمل می‌کند یعنی هنگامی که شما آرام نشستید موجی از فکر و خیال به ذهنتان خطور می‌کند و به موضوعات بی‌شماری فکر می‌کنید تنها کاری که باید بکنید این است که آرام بنشینید و به صدای درونتان گوش کنید.
مهم‌ترین مرحله در طول این فعالیت جوابگویی به مشکلات و مسایلی مبرمی است که شما با آنها مواجه هستید. پاسخ‌های آنها همچون قایقی که به آرامی به طرف دریاچه حرکت می‌کنند به تدریج و به وضوح در ذهن شما پدیدار می‌شوند. پاسخ‌هایی که مدت‌ها در جست‌وجویشان بودید، حال به وضوح پیش روی شماست و در این‌جاست که عمیقا حس رضایت و قدردانی را تجربه می‌کنید.
- به خودتان اعتماد کنید
وقتی از این حالت بیرون آمدید باید دقیقا آن ایده و فکری را که در ذهن شما پدیدار شد انجام دهید. شاید آغاز یک راه جدید و یا دست کشیدن از چیزی باشد. هر چه که هست باید از رهنمودی که در طول دوره تنهایی یاد گرفته‌اید، پیروی کنید زیرا همه چیز درست می‌شود و نتیجه بهتر از آن چیزی می‌شود که شما تصور می‌کنید. امتحان کنید و نتیجه را ببینید.
باید یاد بگیرید که به خود اعتماد و ایمان داشته باشید و عادت گوش کردن به خود را تقویت کرده و بر طبق رهنمودهای دریافتی اقدام کنید.
چند گام برای به اجرا گذاشتن ایده‌ها:
1- برای تمرین خلوت کردن یک ساعته، مکان و زمان مشخصی را انتخاب کنید.
2- در طول روز، به‌خصوص لحظاتی که اوج کار و مشکلات است چند لحظه کوتاه را آرام و در سکوت بنشینید.
3- فورا بر اساس ایده و رهنمودی که در طول خلوت و تنهایی به ذهنتان می‌رسد اقدام کنید. یک ایده خوب می‌تواند شما را از ماه‌ها کار سخت نجات دهد و کلید آن اعتماد است.



برایان تریسی

برگرفته از مجله موفقیت

نظرات 5 + ارسال نظر
جادوگر 100 چهارشنبه 18 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 10:17 ق.ظ http://jadugar100.blogfa.com

موفق باشی

مرسی ،ممنونم
شماهم موفق باشی

عقل کل جمعه 20 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 04:32 ب.ظ http://www.aghlekol.mihanblog.com

سلام دوست بزرگوار
این اعیاد با برکت خصوصا عید بزرگ غدیر بر شما مبارک
التماس دعا

آرمین شنبه 21 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 01:26 ب.ظ http://nm-leyla.mihanblog.com/


امام رضا ع: بندگى خدا به نماز و روزه بسیار نیست. بندگى به تفکر و اندیشه در فرمان خدا است.(گزیده کافى ج‏1 16)

منصور شنبه 21 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 07:27 ب.ظ http://mansoroon.blogsky.com

سلام خیلی عالی بود
حتما امتحان می کنم.واقعا درسته خلوت کردن خیلی موثر و نیروبخشه.

ساجده یکشنبه 22 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 04:27 ب.ظ http://mehr-ab.mihanblog.com/

دلا خو کن به تنهایی که از تنها بلا خیزد
سعادت آن کسی دارد که از تنها بپرهیزد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد