دست نوشته های موثر

الهم عجل لولیک الفرج ..

دست نوشته های موثر

الهم عجل لولیک الفرج ..

عید ولایت


تمام لـذت عمرم در این است که مولایم امیرالمومنین(علیه السلام) است ..

فرارسیدن این روز بزرگ رو به همه دوستان و تمام شعیان جهان تبریک عرض میکنم، به امید ظهور حضرت قائم (عج) که صدالبته نزدیک هست .

یه نوای قشنگ به مناسبت عید ولایت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام برا دانلود گذاشتم که میتونید از اینجا دانلود کنید

معجزه تنهایی


مردان و زنان بزرگ در هر سنی به کرات تنهایی و خلوت را تجربه می‌کنند. آنها یاد می‌گیرند که از تنهایی برای آرامش بخشیدن به ذهن خود بهره بگیرند و در این آرامش با استفاده از قدرت هوشیاری خویش به سوالات و مسایلی که پیش رویشان قرار دارد پاسخ دهند.
در این‌جا چند روش وجود دارد که می‌توانید با به کارگیری آنها به بهبودی کیفیت دنیای درون و بیرون خود کمک کنید.


- راز تنهایی
احساسات و هیجانات نقطه دسترسی به قدرت‌های درونی ذهن شما هستند. در فرایند برقراری ارتباط با احساسات مهم‌ترین بخش تمرین تنهایی به طور منظم است. تنهایی و خلوت گزیدن یک فعالیت قوی و مهم است که شما می‌توانید انجام دهید. زنان و مردانی که به درستی و به طور منظم این فعالیت را انجام می‌دهند هرگز در دشواری‌های زندگی دچار سردرگمی و گمراهی نمی‌شوند در واقع این فعالیت به آنها در انجام کار درست کمک می‌کند.


ادامه مطلب ...

مهارت درک زیبایی های زندگی

یکی از مهارت های مهم انسان مهارت درک زیبایی های زندگی است !

با داشتن چنین مهارتی، زندگی با تمام ابعاد آن زیبا و لحظه لحظه زیستن در آن لذت بخش می شود. افرادی که از درک زیبایی های زندگی بی بهره اند، زندگی در نظرشان تیره و تار و پوچ می نماید و نه تنها از لحظات زندگی خود لذتی نمی برند، بلکه زیستن در این دنیا را غیر قابل تحمل فرض می کنند. مهم درک صحیح از زندگی و رویداد های آن است؛ پس بیایید این مهارت با ارزش را با تمرین کردن راهکار های زیر در خود شکوفا سازیم :

- زندگی زیباتر از آن است که می بینیید، مهم چگونگی نگرش و زاویه دید شما به زندگی است. عینک سبز زندگی را به چشمانتان بزنید و آن را آنگونه که هست بنگرید؛ با واقع نگری ریشه خیلی از به ظاهر بدی ها و مشکلات به راحتی خشکیده می شود
سعی کنید فلسفه درست آفرینش و هدف صحیح از زندگی را بیاموزید اهداف کوتاه مدت و دراز مدت خود را مشخص کنید و طبق آن گام های استوار بردارید
- با درونگری افکار خود را مورد بررسی قرار دهید و عینک بدبینی را ازچشمانتان بیرون بیاورید  بدانید که ریشه درک نادرست از زیبایی های زندگی خیالبافی ها، سوء ظنها و افکار منفی و نادرست می باشد؛ پس سعی کنید خود را از شر این گونه افکار و تخیلات رهایی بخشید
- با خود قرار بگذارید تا همیشه فکر و احساس مثبت داشته باشید و با تمرین و تلقین به نفس بر روی احساسات و افکار مثبت تمرکز داشته باشید. هرگاه تفکر منفی یا احساس غلط سراغتان آمد، سریع فضا را عوضکرده و زیبایی های زندگی و موفقیت ها و نقاط روشن زندگی خود یا دیگران را یادآوری کنید. یک قدم جلوتر از زندگی باشید. نگذارید رویداد ها و اتفاقات زندگی برای شما تصمیم بگیرد و مسیر زندگی شما را تعیین کند؛ بلکه خود برای خودتان تصمیم بگیرید و مسیر زندگیتان را با توجه به توانمندی ها و انگیزه ها به دلخواه مشخص کنید .
ادامه مطلب ...