دست نوشته های موثر

الهم عجل لولیک الفرج ..

دست نوشته های موثر

الهم عجل لولیک الفرج ..

تفکر بیشتر


دوستان این روزها یه مقدار در پی تغییراتی در خودم هستم (کاری ، فکری) برا همین یه مقدار نوشتنم نمیاد ...

درواقع دوست دارم نظرات بیشتری داشته باشم تو پست هایی که میذارم ..


                                                   به زودی سعی میکنم با روحیه ای جدید دوباره شروع کنم.

                                                       امیدوارم همیشه شاد ، پیروز ، قدرتمند و با خدا باشید .

                                                   

ترس از شکست

یکی از دلایلی که باعث میشه ما حتی سراغ موفقیت نریم و فقط صحبتش رو بکنیم ؛ اینه که میترسیم.ولی بایست بدونیم که به محظی که از مرز ترس گذشتیم اون طرف این مرز دنیای متفاوتی وجود داره.در حقیقت ترس یه مرحله طولانی نیست بلکه یه مرزه که بایست ازش تصمیم بگیریم که رد بشیم و یا نه.علت اینکه ما در بیشتر مواقع میترسیم و روزها و شبها بهش فکر میکنیم و ترسمون دنباله دار میشه ؛ اینه که پشت این مرز صبر میکنیم و دو دلیم که آیا میتونیم رد بشیم و یا نه.در حقیقت این ترس از خود ترسیدن هست که باعث میشه ما از مرزش عبور نکنیم.و نه خود موفقیت و یا شکست.

نکته جالب تر اینه که همیشه هر مقدار زمان انتظار برای تصمیم گیری به همراه ترس زیاد تر میشه میزان ترس هم بیشتر میشه.درست مثل یک سد که آب هر چه پشتش بیشتر جمع بشه؛ فشار بیشتری رو تحمل میکنه.بنا براین نکات جالبی رو میشه از این مطالب در آورد.

یکی اینکه در تصمیم گیری در پشت مرز ترس زیاد دست دست نباید کرد و بعد از یک تصمیم گیری معقول باید دل به دریا زد و به سمت هدف رفت.و نکته مهم تر اینکه هر چه پشت این دیوار بیشتر بمونیم میزان ترسمون از میزان شکستی که فقط احتمال داره رخ بده بیشتر میشه .در حالیکه معمولا ریسک شکست در مسیر هدف همیشه کمتر از ترسی هست که افراد قبل از عبور از اون تحمل میکنن.


                                                                                              یکی از دوستان

آفت جامعه ; سطحی نگری !


این درست نیست که هر آنچه در نگاه اول درمی یابیم، عاملی برای نتیجه گیری از برداشتمان باشد. اگر مثلا رنگی را سیاه می بینیم و یا آسمانی را آبی، به این معنا نیست که دقیقا همین است که می بینیم. ما نمی توانیم رابطه بین حواس پنج گانه را با پدیده های اطراف انکار کنیم اما در عین حال نیز نمی توان گفت که هر آنچه حس می کنیم، همان درست است.

مقدمه فوق را برای warm up ذهنی عرض کردم تا کمی به مساله نزدیک شویم. روزانه با افراد زیادی سر و کار داریم که با نگاه اول و گوش دادن به چیزی، تمامی انچه را که باید بدانند کسب می کنند اما نمی دانند که این یافته هایشان فقط به اندازه بسیار کمی قابل اعتماد است. اینطور نیست که هرآنچه از زندگی، افراد، جامعه و … می بینیم دقیقا همین است. بسیاری از زشتیها و پلیدی ها در ظاهری زیبا رخ نمایان کرده اند و بسیار زیاد است که زیبایی ها و صافی ها در هاله ای از تاریکی مخفی شده اند.

اینجاست که سطحی نگری خود را نشان می دهد. برداشت های زودهنگام، ایراد نظرهای فوری و عمومی کردن آن، نتیجه گیری از رفتار افراد با یک نگاه به آنان و …. اشتباه بزرگ اینجاست که نتیجه گیری فقط در عرض چند ثانیه و یا دقیقه صورت می گیرد. بدون هیچ توجهی به حالات و موقعیت؛ بسیاری از رفتارهای زشت در موقعیتهایی شکل می گیرند که فرد خود راضی به انجام آنها نیست اما شرایط حاکم اینطور جبر می کنند که فرد ناگزیر از انجام آن هاست.

ادامه مطلب ...

با افراد غیرقابل تحمل، چگونه رفتار کنیم؟


اغلب افرادی که دارای اختلال شخصیتی هستند، گاهی اوقات به "اختلال ذاتی" دچار می‌شوند. زیرا، اغلب گمان می‌کنند که هیچ‌گونه اختلال و ناراحتی ندارند. آنها فکر می‌کنند که "من همینم که هستم"، یا "این حالت و وضعیتی است که من همیشه دارم". اصرار بر حفظ خصوصیات و ذات خود، باعث می‌شود آنها در این وضعیت باقی بمانند. در این‌جا، گام‌هایی برای چگونگی برخورد با این گونه افراد که گاهی غیرقابل تحمل هستند، ارایه می‌شود:

گام اول: وجود افراد غیرقابل تحمل را بپذیرید؛ چون سرانجام، با آنها روبه‌رو خواهید شد.
اولین گام، روبه‌رو شدن با واقعیت و پذیرفتن آن است. اگر فکر می‌کنید ممکن است به فردی غیرقابل تحمل برخورد کنید و با او در ارتباط قرار گیرید، این واقعیت را بپذیرید.
گام دوم: بدانید که بعضی از افراد به راحتی، سازگار و موافق نیستند.
گاهی اوقات، ممکن است فردی با اشخاص دیگر تفاهم داشته باشد و کنار بیاید، اما در برخورد با شما، فردی غیرقابل تحمل باشد و از او بشنوید که "افراد دیگر مرا دوست دارند". در حقیقت او می‌کوشد تا ‌تقصیر را به گردن شما بیندازد. مهم نیست که این فرد، با دیگران چگونه ارتباط برقرار می‌کند، واقعیت این است که ارتباط متقابل شما بسیار بد و ناخوشایند است. به خاطر داشته باشید که سرزنش کردن و گناه را بر گردن دیگران انداختن، هرگز اصل و واقعیت را تغییر نخواهد داد.

ادامه مطلب ...

18 شیوه برای داشتن صبحی خوب و شاداب

                            

جریان و روال عادی بیدار شدن از خواب
احتمالا صبح‌ها، به عنوان بخشی از روز، مورد علاقه هیچ‌کس نیست، به ویژه اگر شب قبل، برای تماشای یک فیلم بیدار مانده باشید. به خاطر داشته باشید که استرس، فشار روحی و روانی، اضطراب و نگرانی، در سیستم ایمنی بدن اختلال ایجاد می‌کند. روز خود را با شادی و نشاط و آرامش آغاز کنید. در این صورت، شانس خود را برای داشتن یک روز خوب و مفید، افزایش می‌دهید.

ادامه مطلب ...